Typiske fejl folk begår ved vægttab

21. september 2021

Gode råd til, hvordan du taber dig sundest

 

At tabe sig er bare ikke lige altid det nemmeste projekt. Derfor kan det være fristende at ty til særlige diæter, slankekure- og produkter, der nærmest lover synlige resultater ’nu og her’. Problemet er bare, at disse eksempler hverken giver resultater, motivation eller et sundt vægttab på længere sigt.

Derfor kommer vi her med nogle bud på, hvordan du bedst kommer i gang med et sundt vægttab og en sundere livsstil:

  • Drik mindst to liter vand om dagen
  • Spist mindst 5 måltider om dagen for at stabilisere blodsukkeret (dette mindsker din lyst til snacks i løbet af dagen)
  • Noter hvad og hvor ofte, du spiser, for at få et indblik i dine vaner
  • Få en fast søvnrytme og undgå stress
  • Husk at bevæge dig hver dag fx ved gåture, løb eller svømning

 

Undgå disse faldgruber ved vægttab

Alt for mange tror, at det er gavnligt at spise så lidt som muligt og løbe noget mere. Nogle køber sig fattig i kosttilskud, mens andre vejer sig flere gange om dagen. Alt dette bør du undgå. Det handler alt sammen om at vælge sundere alternativer i hverdagen, men gør det kun i dit eget tempo. Går du fra 0-100 på en dag, risikerer du hurtigt at miste motivationen for vægttabet.

 

Fordelen ved at få hjælp til vægttab

 

Fordelen ved at få hjælp til dit vægttab i Holbæk er, at du får en kostplan og et træningsprogram, der er tilpasset lige præcis dig og din krop. I samarbejde med en personlig træner eller en diætist finder i sammen frem til de vaner, der effektivt og sikkert, hjælper dig bedst muligt i mål med dit vægttab.