Brug visuel branding

18. marts 2020

Giv din virksomhed et nyt ansigt

”Et billede siger mere end tusind ord” er et ordsprog, som i sandhed er blevet adopteret af virksomheder over hele verden. Nonverbal kommunikation bliver vigtigere og vigtigere i forbindelse med at fange forbrugernes opmærksomhed online, på sociale medier eller i gadebilledet. Alle, som har gået en tur på Strøget i København eller en anden stor dansk by, kender til de mange indtryk fra butikker og virksomheder, som forsøger at fange ens opmærksomhed. Visuel kommunikation handler om at fange forbrugernes opmærksomhed samt at skabe sammenhæng i brandets visuelle udtryk. Det er med til at formidle virksomhedens budskaber, og det kan give et indtryk af både professionalisme og personlighed.

 

Hyr en professionel fotograf og skab blikfang

Flere og flere virksomheder benytter sig i dag af professionelle erhvervsfotografer, som hjælper til at finde det helt rette udtryk. I takt med at den visuelle kommunikation fra virksomhederne bliver bedre og bedre, bliver forbrugernes krav også højere, og en virksomhed kan hurtigt dømmes ude af den enkelte forbruger, hvis billederne er af dårlig kvalitet eller værst – ikke til stede. En strømlinet, æstetisk og velovervejet kommunikationsstrategi indeholder derfor professionelle billeder. Virksomheder, som opererer på business-to-business markedet eller i nogle dele af service-branchen, har et særlig stort behov for at fremstå professionelle. Hvis virksomhedens portrætbilleder af medarbejderne eksempelvis fremstår sløsede, kan det koste omsætning. Det er derfor særlig vigtigt for en virksomhed at fremstå som godt som muligt udadtil. Få flotte portrætfotos hos en professionel fotograf – og få en konkurrencemæssig fordel over dine konkurrenter.

 

Få professionelle produktfotos

Internettet har medført en ny tendens hos forbrugerne. Sammenligningsgrundlaget er stort, og kundeloyaliteten er derfor mindsket betydeligt gennem de seneste 10 år, hvor internethandlen for alvor er steget. Hvis netbutikkerne ikke længere formår at fremstå mere interessante end konkurrenterne – og formår at fremstille produkterne flottere – er det sandsynligt, at forbrugeren går til konkurrenten.

Online-butikker, som annoncerer på Facebook, Instagram eller andre sociale medier, kan få rigtig meget ud af professionelle produktbilleder. Her er konkurrencen for forbrugerens opmærksomhed nemlig særlig høj, og det handler om at have det mest synlige ”blikfang”.