Det skal du huske, når din virksomhed skal flytte

3. december 2020

Meld flytningen på virk.dk

Når din virksomhed skal flytte adresse, er det vigtigt at melde adresseændringen til CVR-registeret inde på virk.dk. Når dette er gjort, skal du ikke gøre mere i forhold til post, da Postnord nu har de oplysninger, de har brug for.

 

Bestil flyttehjælp

Når det kommer til nedpakning og flytning af virksomhedens inventar, kan det være super relevant at komme i kontakt med et flyttefirma såsom Døgnflyt, der er et flyttefirma i København, da virksomheder typisk har utroligt meget inventar.

 

Hvem du skal angive din nye adresse til:

Dog er der nogle selskaber, som ikke får beskeden om, at din virksomhed har flyttet adresse, selvom adressen er ændret på Virk. Disse fremgår af det følgende:

  • Forsyningsselskaber
  • Teleselskaber
  • Alarm
  • Rengøring
  • Kontorartikler og maskine
  • Abonnementer
  • Bank

 

Tilpas jeres forsikringer:

Når virksomheden flytter adresse, kan det godt påvirke virksomhedens police og forsikringspræmie, hvorfor det kan være en god ide at komme på forkant med dette ved at kontakte virksomhedens forsikringsselskab, så I får den forsikring, I har brug for.

 

Istandsættelse af de nye lokaler:

Inden din virksomhed flytter ind i de nye lokaler, kan der være en række ting, der skal ordnes såsom følgende:

  • Maling
  • Renovering
  • Rengøring
  • Inventar
  • Nøgler til ansatte

 

Aflæs forbrug og tilmeld dig på din nye adresse:

Når din virksomhed flytter fra sin adresse, er det vigtigt, at I husker at aflæse og indberette jeres forbrug af el, vand og varme. Hvis ikke denne indberetning finder sted, kan virksomheden komme ud for at skulle betale for noget, I ikke har forbrugt.