Dårligt arbejdsmiljø? Find en psykolog i København

3. august 2020

Dette indlæg er sponsoreret. 

Et dårligt psykisk arbejdsmiljø

Vi bruger alle sammen rigtig meget tid hver dag på vores arbejdsplads, og derfor er det vigtigt, at vi har det godt, og at arbejdspladsen har et godt psykisk arbejdsmiljø, hvor man kan føle sig tilpas. Det psykiske arbejdsmiljø er en fællesbetegnelse for en lang række arbejdsrelaterede faktorer, der kan have stor indflydelse på, hvordan du trives på din arbejdsplads. Det handler både om forholdet til dine kollegaer og til din chef, men samtidig også om, hvordan selve arbejdet og arbejdsprocesserne er organiseret. Dette gælder i særlig høj grad ved de job eller stillinger, hvor der stilles høje følelsesmæssige krav til dig i løbet af din arbejdsdag på arbejdspladsen.

 

Arbejdsmiljøproblemer kan være med til at skade dit psykiske og fysiske helbred

Hvis du arbejder på en arbejdsplads med et dårligt psykisk arbejdsmiljø, kan det være skadeligt for både din trivsel, dit psykiske- og fysiske helbred samt din selvopfattelse. Derfor er det vigtigt, at der bliver gjort noget ved det, og gerne så hurtigt som muligt, så du undgår at skade dit psykiske og fysiske helbred.

Men det kan være svært at pege på den direkte årsag til, hvorfor der er opstået et dårligt psykisk arbejdsmiljø, da der ofte kan være flere og meget komplekse årsager til at et sådan arbejdsmiljø er opstået. Men det viser sig ofte ved mange sygemeldinger, dårlig kommunikation mellem medarbejderne, konflikter, mobning, stress blandt medarbejderne og stor udskiftning blandt medarbejderne.

 

Få hjælp af en kompetent psykolog, hvis du oplever et dårligt psykisk arbejdsmiljø

Det kan være svært at pege på, hvad der gør, at din arbejdsplads eller virksomhed har et dårligt psykisk arbejdsmiljø, men hvis du føler, at du arbejder i et dårligt arbejdsmiljø, kan du kontakte en kompetent psykolog i København. Her kan du få hjælp i forbindelse med f.eks. arbejdsrelateret stress og hvad du ellers oplever, der kan være med til at mindske din trivsel, som følge af din arbejdsplads’ dårlige arbejdsmiljø.