Fordele ved reklamering med skilte

15. marts 2021

Derfor skal du bruge skilte til reklamering i Århus

At bruge skilte til at markedsføre din virksomhed signalerer flere ting: Din virksomhed har overskud nok til at promovere sig selv, og det visuelle udtryk giver forbipasserende en ide om, hvad din virksomhed står for. Skilte er ét blandt mange måder at markedsføre sig på, men det er særdeles effektivt, hvis din virksomhed skal være mere synlig i den virkelige verden. Hvis du gerne vil tiltrække flere kunder, kan du vælge imellem et stort udvalg af skiltning: Facadeskilte, billede dekorationer, pyloner og skilte søjler, banner og print, lysskilte, byggepladsskilte og mange flere. Det vigtigste er dog, hvad dine skilte fortæller.

 

Når du bestiller skilte, skal du huske på…

at formålet med din markedsføring skal klart kunne udtrykkes gennem skiltningen. Derfor gør du klart i at gøre dig følgende overvejelser, inden skiltene er sendt ud:

  • Skiltelayout: Tænk dine skilte som kundens førstehåndindtryk med din virksomhed. Derfor skal du overveje, hvilken form for information de skal introduceres for, og hvilket design der bedst stemmer overens med virksomheden. Ofte skal det være en balance: informative skilte med et iøjefaldende design.
  • Materialevalg: både af hensyn til miljøet og skiltets effekt er materialevalg vigtigt; især nu hvor vi er på vej mod en grønnere omstilling, vil det være en fordel at drage nytte af tendensen ved genbrug af materialer. Det tilfører en ekstra dimension til udtrykket.
  • Hvis du vælger facadeskilte: Facadeskilte er logoer, vedhæng og tekst på siden af en bygning. Derfor skal du også være opmærksom på bygningens tilstand. Skal den renoveres snart – stikker mursten eller lignende ud, og er det tilladt at hænge facadeskiltet op ift. lovgivning.

 

Lokale skiltemagere kender til området

En fordel ved at vælge en lokal skiltemager er, at de er velkendte i området. De ved, hvor befolkningen går henne, hvad de kigger på og kigger efter. Derfor har de bedre rammer for at fange den kundegruppe, som du gerne vil i kontakt med. Bor du f.eks. i Århus, kan du kontakte en lokal skilteproducent og få skarpe reklamer med skilte i Århus og omegn.