Skaf mere information om dine kunder

18. december 2020

Skaf data om dine kunder til at øge salget

Hvis I ligger inde med data om jeres kunder, kan disse bruges i forbindelse med at målrette jeres markedsføring bedre samt skaffe jer nye kunder, hvilket vil føre til en øget omsætning.

 

Brug dine kundeoplysninger til at finde lignende kunder

Idet I allerede har information fra nuværende kunder i jeres økonomisystem, kan I bruge denne til at målrette mod personer, som ligner de kunder, I har. Dette kan både gøres gennem Google AdWords, Facebook og LinkedIn.

Det, I skal gøre, er at uploade en fil med kundedata fra økonomisystemet, hvor den pågældende annoncetjeneste derefter finder en målgruppe af kundeemner, der både deler demografiske og interessemæssige egenskaber, som jeres nuværende kunder.

 

Målret jeres kampagner

Under Facebooks indbliksside kan I se værdifulde oplysninger om jeres målgruppe i form af aldersspredning, køn og geografisk placering. Rækkevidden på jeres opslag, handlinger på Facebook og stigning eller fald i antallet af likes, kan alle være med til at indikere, hvor godt din virksomhed klarer dig på de sociale medier. Ligeledes fungerer Google Analytics, der også giver vigtig viden i forhold til markedsføring. På denne service kan man bl.a. se demografiske og interessemæssige oplysninger, der kan hentes ud vedrørende sidens publikum samt deres adfærd. Derudover kan det også ses, hvad de interesserer sig for i forhold til, hvor længe de bliver på de forskellige sider.

 

Brug kundetæller som fysisk butik

Hvis du driver en fysisk forretning, kan du have stor gavn af en kundetæller, der kan måle de besøgendes alder, køn, tidspunkt for ankomst og andet. Idet du besidder den viden om dine kunder, kan du altså bruge denne til at arbejde på at få flere kunder i butikken på et specifikt tidspunkt eller have flere medarbejdere til rådighed i travle perioder, hvilket på længere sigt vil maksimere dit salg.

Der kan herved foretages en storcenter analyse, der gør din forretning mere robust.